Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Produk Kelakar Yang Tak Pernah Kisah Pasal Hak Cipta!

28-11-2018 11:46 AM|Oleh: The Queen| Komen: 13

Hak cipta atau 'trademarks' merupakan hak eksklusif dimiliki pemilik untuk melindungi harta, imej, idea, karya atau produk mereka daripada digunakan dan ditiru pihak lain.


Foto: Know Your Meme

Setiap negara mempunyai undang-undang hak cipta untuk melindungi karya pemilik. Namun, ada juga pihak masih menjalankan aktiviti mencuri, meniru dengan tujuan mengelirukan pengguna untuk mengaut keuntungan daripada jenama besar yang mereka tiru.

Jom kita lihat beberapa produk paling melucukan dari China dan beberapa negara lain yang tidak menghiraukan langsung mengenai hak cipta!


#1 Tukar satu HURUF saja. Mike menggantikan Nike.


Kredit foto : boredpanda.com


#2 Microsoft Windows? Wah, hebat dia tukar nama!


 
Kredit foto : boredpanda.com


#3 Nintendo Polystation. Sekali pandang memang tak perasan, kan?


Kredit foto : boredpanda.com


#4 Internet explorer dah ada produk sunscreen? Haha


Kredit foto : boredpanda.com


#5 Kreatif dia menukar bintang kepada matahari. Starbucks jadi Sunbucks pula!


Kredit foto : boredpanda.com


#6 Pimp?


Kredit foto : boredpanda.com


#7 Kad kredit dah jadi daging?


Kredit foto : boredpanda.com


#8 Sejak bila masuk industri fesyen ni?


Kredit foto : boredpanda.com


#9 Burger tuan & puan


Kredit foto : boredpanda.com

Kita sebagai manusia bertamadun janganlah meniru dan menciplak hasil orang yang sudah berjaya. Kalau nak berjaya, usahalah sendiri! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
4
Bosan
2
Komen: 13
Komen

Previous : Awas Scam Beli Syiling Lama! Ini 9 Cara 'Kantoikan' Scammer

Next       : Survey: Orang Miskin Lebih Cenderung Pakai iPhone, Orang Kaya Pakai Huawei

Komen Terbaru

Quote PU-ndan 2-12-2018 07:46 PM
pensonic tu produk dia berkualiti. akak suka brg2 dapur dia mcm juicer. dah la murah plastik pun tebal lagi dr tefal.

Lain-lain Komen

Quote umbut 28-11-2018 11:54 AM
Panasonic vs pensonic
Quote Artemesiaa 28-11-2018 11:57 AM
Lawak pulak tengok papan tandanya tu
Quote msel 28-11-2018 12:05 PM
Pernah nampak di negara arab, kedai2:
Versatchi-versace
Abibos- adidas

{:smile
Quote msrosse 28-11-2018 12:06 PM
drp segi etika salah .. drp segi undang2 x salah sbb tu drg brani...

cth: NIKE yg dipatenkan NIKE ... if ada org buat MIKE ianya x salah .. yg jd salah bila ia tiru sebijik2 drp produk asal
Quote Alais 28-11-2018 12:53 PM

salah jika menyerupai produk asal
Quote cmf_premierleag 28-11-2018 01:33 PM
msel replied at 28-11-2018 12:05 PM
Pernah nampak di negara arab, kedai2:
Versatchi-versace
Abibos- adidas

yup.aku lak jmpe kat mekah, Reebok jd Reebak
Quote b_n_c 28-11-2018 01:49 PM
hahhahahaha...lawak gila
Quote cekgihani 28-11-2018 06:38 PM
sebut pasal ciplak ni aku penah salah baca atau salah paham ke xtau la
Yahama > yamaha
Dah beberapa taun guna generator ni elok x rosak. Dlm hati ckp ooo Patutla...jenama yamaha. Mmg jenama yg x diragui lg.
Eh jappp bila tgk betul2 rupanya yahama. Bukan yamaha. Mati2 slamani aku igt yamaha
Quote MsKathryn 29-11-2018 12:10 AM
Penah nmpk adidas jd adidos
Quote mieymiey 29-11-2018 09:07 AM
Kat Malaysia, SK-II diciplak jadi CK-II. Babi betul
Quote axl_bach 29-11-2018 10:17 AM
Kat arab gak dulu ada Kobeer
Quote allysumc 2-12-2018 05:21 PM
umbut replied at 28-11-2018 11:54 AM
Panasonic vs pensonic

pensonic tu brand msia kan?
Quote PU-ndan 2-12-2018 07:46 PM
pensonic tu produk dia berkualiti. akak suka brg2 dapur dia mcm juicer. dah la murah plastik pun tebal lagi dr tefal.

Lihat semua komen(13)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.044370s Gzip On
    To Top