Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini

Ben Ladin Dimalukan Oleh Warga Bangladesh Yang Tahu Rukun Negara Malaysia

3-9-2018 12:07 PM|Oleh: Azza| Komen: 38




Kisah perli memerli antara pencipta lagu Hikayat Ben Ladin, Malique yang didakwa ditujukan kepada Altimet masih kedengaran di mana-mana. Dendangan rap oleh penyanyi remaja Ben Ladin ini pula dikatakan terbaik dengan sebutannya yang terang dan jelas. Pujian ini memberikan satu lonjakan kepadanya dalam industri hiburan yang banyak dikuasai oleh lagu pop.

Namun, reputasinya tercalar apabila stesen televisyen bertanya penyanyi remaja ini soalan mengenai kemerdekaan. Banyak soalan ringkas tidak dapat dijawab oleh Ben hingga membuatkan netizen mempersoalkan kewibawaan Ben sebagai warga Malaysia.

Twitter



Ramai netizen yang menghentam Ben Ladin kerana tidak peka dengan sejarah negara.



"Buat malu ja kau ni dik. Basic info pasal negara sendiri pun failed. Pastu gelak-gelak macam takda apa-apa."


Kredit foto: Twitter

Sedih apabila warga Malaysia sendiri seperti tidak ambil peduli dengan salasilah negara dan lebih menghairankan ialah apabila bukan warganegara seperti pemuda dari Bangladesh ini mampu menjawab soalan mengenai Rukun Negara dengan tepat.





Selain itu, nampaknya ramai yang tidak sabar untuk mendengar lagu baru Altimet untuk melawan lagu penyanyi yang berusia 17 tahun ini.



Kredit foto: Twitter

Malahan, ada netizen yang mempersoalkan cadangan segelintir pihak yang mahu remaja belasan tahun ini mengundi, sedangkan banyak yang mereka tidak tahu pun mengenai Malaysia.




Yang sebenarnya bukan Ben Ladin sahaja yang gagal menjawab soalan mengenai salasilah Malaysia dengan betul. Pasti ramai remaja sebayanya atau pun warga Malaysia lain yang langsung tidak ambil tahu mengenai hal ini kerana berasa ia tidak penting.
Namun, sebagai selebriti, Ben harus tahu dan melengkapkan diri dengan ilmu supaya tidak nampak 'kosong' terutamanya apabila berhadapan dengan soalan sebegini. Semoga ia menjadi pengajaran kepada artis lain untuk membaca perkara asas mengenai Malaysia ini.- CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
14
Marah
29
Terkejut
21
Sedih
18
Lawak
15
Bosan
18
0
0
Komen: 38
Komen

Previous : Zarina Anjoulie Meroyan Lagi, Kali Ini Pasal 'Lelaki Hodoh Dah Ada Bini' Pula!

Next       : "Mak Oi Ganasnya Mekap!" - Netizen Terhibur Tonton Paid Review Eira Syazira & Azad...

Komen Terbaru

Quote kikyou 1-12-2018 10:30 AM
Tak suka attitude macam ni. Huhuhu.

Lain-lain Komen

Quote cicicumel 3-9-2018 12:13 PM
Budak ni home school kan..mmg x hapal la..iols dulu setiap perhimpuan mingguan..mmg wajib baca ramai2..
Quote missDollie 3-9-2018 12:18 PM
Omg bangla tu..hahaha..deal with it kekdahnya..
Quote MadameOnion 3-9-2018 12:34 PM
hahaha..cara jawab tu macam tau semua.." saya tau..saya ada baca.." pastu gelak2..vavi penipu..kecik2 dah pandai menipu..macam ni la kena keluaq dari malaysia
Quote MsCinderella 3-9-2018 12:39 PM
budak kecik ni interview kat era ka sinar tah..ya allah gaya bercakap mcm kat video tu la..mcm cakap dgn kawan2...mcm x ada adab betul la..

Quote shernazz 3-9-2018 12:53 PM
Choi la
Baek.ko dok afghanistan sana.la
Hapal rukun negara sana...
Quote Skuau 3-9-2018 12:54 PM
indon pon ckp dia 'TERPAKSA'  hafal rukun negara,lagu negaraku dll berkaitan ngn Msia...atas sb2 tertentu.
Quote pichee 3-9-2018 01:20 PM
siannye ko dik....


pengetahuan am pn xtau....homeschooling ko failed ni dik..malu mak ayah ko...
Quote mieymiey 3-9-2018 01:30 PM
Bukan dah ada ker benang pasal budak ni, tadi akak Britney kiter bukak.
Quote cmf_blingblings 3-9-2018 02:08 PM
Kesian tengok muka dia berjerawat tebal.
Quote xtahumenahu 3-9-2018 02:33 PM
mieymiey replied at 3-9-2018 01:30 PM
Bukan dah ada ker benang pasal budak ni, tadi akak Britney kiter bukak.

baru nak tulih....
Quote famri7 3-9-2018 02:41 PM
Lebatnya jerawat..mesti stok2 insecure overthinking..selayaknyalah dgn kau dek.
Quote tomaz 3-9-2018 02:44 PM
mieymiey replied at 3-9-2018 01:30 PM
Bukan dah ada ker benang pasal budak ni, tadi akak Britney kiter bukak.

Ni khen benang editor Cari. Walaupun dah berpages porumer membawang kat benang lain. Keje dorang tunggu porumer buat benang pastu cedok je

Quote clarizsa 3-9-2018 02:47 PM
Hahhahaha

I pun x amik tau hal2 Malaysia sgt
Tak minta dilahirkan kat Malaysia pun

Lulz

Quote sharlenetexas 3-9-2018 02:49 PM
cicicumel replied at 3-9-2018 12:13 PM
Budak ni home school kan..mmg x hapal la..iols dulu setiap perhimpuan mingguan..mmg wajib baca ramai ...

Anak2 sohai feeling homeschool tau tak Rukunegara?
Quote bulalof 3-9-2018 03:10 PM
u wanna rap? then u think it's cool to rap?

it's a shame that u dont even know ur own country, kiddo!
Quote mieymiey 3-9-2018 03:13 PM
tomaz replied at 3-9-2018 02:44 PM
Ni khen benang editor Cari. Walaupun dah berpages porumer membawang kat benang lain. Keje dorang t ...

Kalau cenggitu senang la khen kerja editor. Bukak benang baru yang dah basi
Tetiba kena merged, dah mengganggu bawangan acik porum
Quote mieymiey 3-9-2018 03:14 PM

Porumer 1, editor CARI 0
Quote miemiecha 3-9-2018 03:38 PM
bongoknya kau dikk
Quote mixed 3-9-2018 03:45 PM
dah bole tukar nama ben ladin ke bangladin

Lihat semua komen(38)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top