Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Berita Palsu, Hanya Propaganda-Tun Mahathir Tak Tersungkur

23-8-2018 10:40 AM Komen: 65
Mesej tular memaparkan dua gambar yang seolah-oleh menunjukkan Tun Dr Mahathir Mohamad tersungkur semasa solat sunat Aidiladha di Masjid Negara pada Rabu adalah tidak tepat.

Sebaliknya, Perdana Menteri Malaysia itu dalam keadaan baik.

Mesej yang tersebar melalui WhatsApp dan Facebook itu menyaksikan Dr Mahathir sedang berdiri sambil seorang lelaki memegang lengannya, diikuti sekeping gambar lagi yang memaparkan beliau membongkok ke lantai, menahan dirinya menggunakan tangan.

Foto: mStar Online
mStar Onlie melaporkan, mesej tersebut menyebut Perdana Menteri tersandung disebabkan penat atas pelbagai sebab.

Walau bagaimanapun, seorang pegawai yang rapat dengan Dr Mahathir menafikan berita tersebut dan menyifatkannya sebagai propaganda.

Pegawai itu memberitahu bahawa turutan gambar yang diambil oleh penulis blog, Minaq Jinggo telah diterbalikkan, dan turutan sebenar gambar menunjukkan Dr Mahathir bangun selepas selesai menunaikan solat.

"Gambar-gambar tersebut bermaksud untuk menceritakan kepada dunia bahawa PM7 (Perdana Menteri ketujuh, Dr Mahathir) berupaya untuk bangun sendiri tanpa bantuan. Beliau masih cukup bertenaga untuk melakukannya walaupun hanya rehat yang sedikit selepas kunjungannya ke China." -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
38
Marah
41
Terkejut
35
Sedih
31
Lawak
29
Bosan
24
0
0
Komen: 65
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote dodolgemokgila 24-8-2018 01:02 PM
danieladam replied at 24-8-2018 12:54 PM
EMOsi sungguh

Aik habis dah? Lain kali jgan setakat sembang jah dek. Belajar byk2 lagi sebelum nak sembang dlm porem, hati tisu kalu, balik rumah jah.

Lain-lain Komen

Quote frozenfroggie 23-8-2018 01:45 PM
Didoakan Tun Mahathir sihat sejahtera hendaknya..
Quote danieladam 23-8-2018 05:24 PM
Umur2 sebegini elok lah beramal ibadat dekatkan diri pda tuhan dari sibuk mengejar harta kekayaan dunia untuk anak cucu. Takkan nak dok keja harta smpai mati kot.
Quote nobito 23-8-2018 05:33 PM
Kubur dah panggil dah tu...cukup2 la Ko berkorban untuk anak2 kau.

Dah macam hamba anak2 kau dah
Quote LavaMuahhhh 23-8-2018 05:38 PM
nobito replied at 23-8-2018 05:33 PM
Kubur dah panggil dah tu...cukup2 la Ko berkorban untuk anak2 kau.

Dah macam hamba anak2 kau dah

Begitu xbaik cakap macam itu .
Kita xboleh belajar daripada kebencian .

Kita kena belajar mengekang kebencian daripada menerobos ke seluruh ruang-ruang hati dan  perasaan kita.

Tidak ada siapa mendapat tahu tentang tarikh kematian masing2.

Marilah kita belajar dengan kebaikan , meluaskan kebajikan dan menutup terus rasa benci ,jangan dibiar benci menutup seluruh mata hati kita sehingga orang berbudi kita bersikap kurang ajar pula.

Hi tolong klik link ini   free saja https://PROMOBESTFREEONLY.sharethislah.com/419831-551300



Quote LavaMuahhhh 23-8-2018 05:40 PM
danieladam replied at 23-8-2018 05:24 PM
Umur2 sebegini elok lah beramal ibadat dekatkan diri pda tuhan dari sibuk mengejar harta kekayaan d ...

Mana ko tahu selama ini dia tidak  beramal ?

Umur mana pun perlu beribadat dan carilah harta mcm ko nak hidup 1000 tahun lagi.

Rumah ko ada cermin?

ko rasa ko hebat sgt?

aku xrasa ko hebat pun.
Quote aciik 23-8-2018 05:44 PM
berehat la tun...serahkan segala tugas membetulkan negara kepada Anwar...Insya Allah Anwar adalah yang terbaik setakat ini...
Quote kemaruk 23-8-2018 05:45 PM
Semogo tun cepat sembuh

Amin
Quote nolya 23-8-2018 08:13 PM
nobito replied at 23-8-2018 05:33 PM
Kubur dah panggil dah tu...cukup2 la Ko berkorban untuk anak2 kau.

Dah macam hamba anak2 kau dah

Such a very very bad accusation n statement from U dedicated to Tun M.  Apakah sdr tak pernah mendengar kata2 hikmah mutiara Islami yg berbunyi (I quote) "Bekerjalah untuk duniamu seakan2 engkau hidup selamanya, Beramallah untuk akhiratmu seakan2 engkau akan mati esok hari." Sebijak2 sdr meneliti peritiwa kejadian tetapi sdr salah meletak dan memberi penilaian. Sesungguhnya kata2mu adalah harimaumu!
Quote jcopy 23-8-2018 08:16 PM


haha, dah keluar meme dah






Quote zorrro_03 23-8-2018 08:18 PM
Bodoh lah Kalau ada mana2 orang yang gelak Kalau pun betul Tun M terjatuh.  Kemalangan spt ni bukan utk di gelak ketawa kan.  
Quote jcopy 23-8-2018 08:20 PM
nolya replied at 23-8-2018 08:13 PM
Such a very very bad accusation n statement from U dedicated to Tun M.  Apakah sdr tak pernah mend ...



kata2 harimau konon

yang orang berkata2 berjanji2 pastu tak tunai janji, apa gelar nya dalam islam?
Quote pyropura 23-8-2018 08:25 PM
nobito replied at 23-8-2018 05:33 PM
Kubur dah panggil dah tu...cukup2 la Ko berkorban untuk anak2 kau.

Dah macam hamba anak2 kau dah

Abis tu ko tak dipanggil kubo ka??
Quote pyropura 23-8-2018 08:26 PM
jcopy replied at 23-8-2018 08:16 PM
haha, dah keluar meme dah

Tak abih2 nyesal lagi ka Lababi? .
Quote pyropura 23-8-2018 08:26 PM
Lobaicai jeles madey dapat jadi Pm 2 kali
Quote pyropura 23-8-2018 08:28 PM
Edited by pyropura at 23-8-2018 08:37 PM
nolya replied at 23-8-2018 08:13 PM
Such a very very bad accusation n statement from U dedicated to Tun M.  Apakah sdr tak pernah mend ...


Sebab @nobito tu bukan isele, dah murutad, dia jadi Isele bab ngutok cina selet aje
Quote chazey 23-8-2018 08:29 PM
Excuse me uols tersungkur hapanya aksi sebegitu?
Quote jcopy 23-8-2018 08:29 PM
nolya replied at 23-8-2018 08:13 PM
Such a very very bad accusation n statement from U dedicated to Tun M.  Apakah sdr tak pernah mend ...

tunaikan lah janji seolah2 kau akan mati esuk


Quote nobito 23-8-2018 08:34 PM
pyropura replied at 23-8-2018 08:25 PM
Abis tu ko tak dipanggil kubo ka??

InsyaAllah i kubur tak panggil lagi.

Esok nak meronggeng.
Quote danieladam 23-8-2018 08:36 PM
LavaMuahhhh replied at 23-8-2018 05:40 PM
Mana ko tahu selama ini dia tidak  beramal ?

Umur mana pun perlu beribadat dan carilah harta mc ...

EMOsinya..chuols cucu tun ke?

Lihat semua komen(65)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top